Kikiriki štanglice u okviru slatkog novembra






Posne kikiriki štanglice

Sastojci:
400gr. šećera
8 kašika vode
150gr. mlevenog kikirikija
150gr. mlevenog posnog keksa
250gr. margarina
250gr. posne crne čokolade

50gr. posne bele čokolade
nekoliko kašika ulja

Od ove mere dobije se baš velika količina. Ja skoro uvek pravim pola mere i opet ih bude sasvim dovoljno da se zašarene među ostalim kolačima.

Šećer i vodu otopiti. Čim provri dodati kikiriki, keks, 200gr.margarina i 100gr. čokolade. Lepo umešati da se sve sjedini pa razliti u dublji plehčić. Utapkati mokrim dlanovima ako ne ide drugačije. Ja sam za pola mere koristila pleh dimenzija 20x35cm.

Odmah zatim otopiti na laganoj temperaturi 150gr. čokolade i 50gr. margarina. Razliti preko mase od kikirikija. Ohladiti. 
Isečene štangle prelila sam otopljenom belom čokoladom sa malo ulja. 
Sve sam išarala ostatkom crne čokolade...




* * *

Neki stari rasparni komadi porculana su mi ovih dana itekako poslužili za postavljanje svečane trpeze. Marija je imala dirigentsku palicu i nisam se bunila. 
Napravila sam nekoliko slika meni najinteresantnijih detalja.






A neki od nas su se sami snašli dok se u kući čistilo i pripremalo na veliko. Nije bilo vremena za uobičajena ugađanja palačinkama i pitama. 
Kad naređate keks, krem i kockice čokolade to ovako izgleda



Ovaj Deda Mraz što izviruje iz kuhinjske ostave je još jedan vesnik nadolazećih praznika. Sve mi manje prija euforija koja tih dana nastane, a sve sam sposobnija da je po potrebi ignorišem i dopustim da me savlada tek koliko mi prija.

Dakle, tufnaste salvete sa likom Deda Mraza... Može.




Comments

  1. Fotografije su super, kao i uvek, svaki detalj na svom mestu! Ja u poslednje vreme ni ne spremam kolače, nešto me mrzi :-) i uvek imam neka preča posla, ovaj ću svakako zabeležiti, pa će jedan dan i on doći na red! Pozdrav Ivana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako, Ivana, radi samo ono što te ne mrzi.. naročito kad su kolači u pitanju. Kad poželiš, recepti uvek čekaju. Pozdrav! ;)

      Delete
  2. Divne fotografije sa odabranim detaljima! Štanglice mame, jedino što mislim da i nisu posne :)
    Vezano za predstojeće praznike- tamanim medenjake koji se prodaju u ovo doba u njemačkim trgovačkim lancima, kad stigne Božić ja ću već biti dodatno okruglasta :)

    ReplyDelete
  3. baš predivne fotke, a ja još nekako nisam u toj euforiji blagdana, nekako kao da i ne dolaze, neznam što mi je...
    uglavnom kolačić ču da isprobam i to što prije, sviđa mi se recept ali ne sviđa što je posan pa ću ja da uradim da ne bude posno.... veliki pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je bar lako, od posnog napraviti neposno ;) Obrnuto je meni malo zeznuto..:)

      Delete
  4. Oduševljena receptom i oduševljena fotkama. :-) I drago mi je, što se ne prepuščaš euforiji. Ni mene do sada nije uhvatila. Ali - pričekajmo... :-)))

    ReplyDelete
  5. Krasni recepti,
    čudoviti prikaz sladic
    moram poskusiti
    lp Tamara

    ReplyDelete
  6. fotografije su divne! kao i ceo blog. Kako dobijete ovakvo svetlo, neku belinu andjeosku na fotografijama, može savet?
    U svakom slučaju, uživam i u fotkama i u rečima a bogami isprobavam i recepte, sve pohvale
    Pozdrav, Ana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na lepim rečima, trudiću se i nadalje :)
      Belina jeste na ovim fotografijama izraženija, morala sam i sama da se podsetim. Ključno mi je prirodno svetlo prilikom fotografisanja, kao osnov, a posle malo izbelim u programu, nekad stavim efekat mage (koji takođe dodatno izbeljuje), zatm izoštrim da mi ne dominira samo zamagljenost.. i to je otprilike sve.. Nadam se da sam bila od neke pomoći sa mojim amaterskim objašnjenjem. Pozdrav

      Delete
  7. Sandra mnogo Vam hvala! stvarno ste divni..sredjujete slike u potohopu ili nekom drugom programu, taj efekat mage, jel onu photoshopu?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts