Palačinke od heljdinog i lanenog brašna



Palačinke jedemo često. I to češće slatke nego slane. 
Ali to je nebitno za mene kad pravim smesu za palačinke. Naime, nikad u testo ne stavljam ni so ni šećer. Filovanjem već pečenih ih odredim.
Ranije sam palačinke pravila isključivo od belog brašna. Zadnjih godina ne pamtim kad sam tako uradila. Uglavnom im dodam i malo nekog drugog brašna.. Heljdino, ražano.. integralno.



Ovog puta pravila sam "skroz zdrave" palačinke i
 upotrebila sam sledeće sastojke:
-1 jaje
-šolju heljdinog brašna
-2-3 kašike lanenog brašna 
-kašičicu lanenog semena
-pola kašičice praška za pecivo
-kiselu voda, koliko je potrebno da se dobije žitka masa

Prže se uobičajeno u podmazanom tiganju koji inače koristite za palačinke.
Kombinujte brašno u zavisnosti od toga koje imate. Primetila sam da je lepše kad se barem dve vrste brašna iskombinuju. 
I kukuruzno (projino) brašno je super ukusno za palačinke. Naročito slane ;)

Ova mera je dovoljno za šest palačinki.
Filovanje po želji.. džem, orasi, med... ajvar, sir...
Prijatno!







Comments

  1. Volim i slane i slatke palačinke. Obično ni ja ne stavljam ni so ni šećer, ali ponekad ubacim u smesu sir ili pečenicu, ako već u startu odlučim da budu slane. Začini kao što su peršun ili celer su neizostavni.
    Takođe, kombinujem brašna, ali je lepo i kad napravim od heljdinog brašna, pa između stavim fil kao za pitu (jaja i sir), ređam jednu na drugu i zapečem u rerni.

    Inače, za palačinke tzv. spajder pen tiganj je odličan! Bez podmazivanja i savršene su! Ali samo za palačinke, za sve ostalo je neupotrebljiv. Ima ga na pijaci, a reklamira se na TV šopu.

    ReplyDelete
  2. super izgleda, i budem probala! ja isto ne koristim bijelo brašno, tako da sam stalno u potrazi za novim receptima koje smijem spremati.

    ReplyDelete
  3. Sad si me podsjetila da ih odavno nisam pravila! I ja sam ljubitelj raznih vrsta brašna, bijelo samo koliko je neophodno.

    ReplyDelete
  4. Uf, nisam odavno pravila palačinke. :-) Dobro, da si me prisjetila. Najviše volim palačinke sa sirom (i puno kalorija). :-)))

    ReplyDelete
  5. Volim da ih jedem, ali ne volim da ih pravim :-) to je traje satim a pojedu se u minuti :-) probaću i ovu kombinaciju, verujem da je odlična! Pozdrav

    ReplyDelete
  6. e pa draga moja ovo mi je poznato i ka radim isto mesovito brasno tako da je uvjek mako drukcije:))) a unutra namaz po izboru domaca marmelada:)))

    ReplyDelete
  7. Drugaciji mi je ukus od ovog brasna, pa ih onda radije jedemo slane a slatke po starom receptu :)

    ReplyDelete
  8. Nije baš vrhunac zdrave ishrane, ali kad palačinke napravljene od ove kombinacije brašna namažete eurokremom... Fantazija. :)
    Moraću da isprobam sa kukuruznim brašnom, moglo bi da bude interesantno. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts