Ječmeni kačamak sa karfiolom






Ovo je bio jedan odličan doručak.
Iskombinovala sam hrono kačamak sa kremastim karfiolom. Karfiol baš nikad do sad nisam jela za doručak.
Ječmeni kačamak prvo nisam volela. Kuvala sam ga nekoliko puta na masti jer sam tako navikla i sa kukuruznim brašnom. Nije mi se tu nešto dopalo.. 
Međutim, kako ja ne odustajem lako od hrane, rešila sam da probam da ga napravim s puterom. I oduševila sam se. Stvarno je ukus izuzetno promenjen na bolje.

Skuvala sam kačamak.
U 300 ml posoljene vode dodala sam kašičicu putera i stavila na ringlu da se kuva. Pre nego što je voda počela da ključa, smanjila sam temperaturu i lagano, uz stalno mešanje dodala 5 kašika ječmenog brašna. Sve zajedno kuvala sam još 10 minuta.
Skuvani kačamak sam odmah sipala u dublji tanjir i ostavila po strani.



Zatim sam spremila nadev od karfiola.
Na uključenu ringlu sam stavila tiganj sa dve kašike maslinovog ulja. Kad se ulje fino ugrejalo (ne pregrejalo) dodala sam mu nekoliko cvetova barenog karfiola (dobro oceđenog od vode) i  začin. Majčina dušica mi je u poslednje vreme omiljena, kao i biber. Jedno 5 minuta se karfiol pekao na tom ulju i dobio baš lepu bojicu sa svih strana. Tada sam isključila ringlu i u tiganj dodala jednu i po kašiku kisele pavlake. Lagano sam izmešala sve i odmah zatim sklonila s ringle. Dodatno nisam solila jer je karfiol bio obaren u slanoj vodi.



Karfiol sam dodala u tanjir sa kačamakom koji se do tad sasvim dovoljno prohladio, a ne i ohladio.

Znači, prvo skuvajte karfiol (brzo to ide), onda i kačamak i na kraju pripremite nadev.
Ja sam karfiol imala obaren od prethodnog dana kad mi je pretekao od večere, tako da možete i na taj način da organizujete pripremu. 





Retko kada karfiol koristim kao prilog. Najčešće ga pojedem samostalno kao obrok. Obarim kratko, prelijem maslinovim uljem i  začinima.






Comments

  1. Ti si pravi talent u otkrivanju novih ukusa. :-)

    ReplyDelete
  2. ej carica pa nema da nema kod tebe:)))
    sce bi probala preko ekrana a tek u żivo.......... jao da si blizu:))))

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts