Sočna pita sa šljivama





Ove pitice nameravam da pravim i sa svim ostalim voćem koje mi bude na raspolaganju.

Za četiri porcije su potrebni sledeći sastojci:

Testo

1 jaje
2 kašike šećera
1 vanilin šećer
100ml jogurta (pola čaše kupovnog)
80ml ulja
2 kašike heljdinog brašna
3 kašike integralnog pšeničnog brašna
pola kašičice praška za pecivo
kašika i po suncokreta
dve kašike krupno naseckanih oraha


10ak krupnijih šljiva bez koštice, neoljuštenih i nezanih na krupnije delove
kašika i po šećera

Za posipanje:

prah šećer
ili 
sladoled

Pripremljene šljive poredjati po dnu nauljenih posudica za pečenje. Posuti ih sa po malo šećera.
Umutiti žicom sve sastojke za testo, pa ga rasporediti preko šljiva. Možda vam se učini da je testo nešto ređe, ali tako treba da bude.
Peći u ugrejanoj rerni oko 30 minuta na 220 stepeni.
Šljive će tokom pečenja da puste svoj sok pa će se pitice praktično krčkati u saftu.
Pečene pite ohladiti i poslužiti posute prah šećerom ili uz kuglu sladoleda preko.



Pečen i ohlađen, ovaj kolač je po površini hrskav, a skroz sočan ispod površine. 



* * *

Druga verzija je sa celim, vrlo krupnim šljivama koje sam stavljala na sredinu svake posude. Podmazala sam prvo posudu sa malo ulja i brašna. Preko sam na dno svake stavila prstohvat šećera. Preko ide šljiva, a oko nje lagano raspoređeno testo.


Testo je malo drugačije u ovoj verziji

Umutila sam ga od
1 jajeta
3 kašike šećera
pola čaše jogurta 
pola čaše ulja
2/3 čaše pšeničnog brašna
2 kašike mlevenog lana
1 kašike suncokreta
pola kašičice praška za pecivo
(čaša je ona plastična od jogurta ili kiselog mleka)

I odlično je. Super se vadi iz pekača.



Sad zamislite veliku kuglu sladoleda u ovoj rupi u kojoj je ispečena lepa velika šljiva.
Ja jesam.. dve.







Comments

Popular Posts