Slatka grčka pita





Ovu pitu baš i nisam imala u planu da pravim, naročito jer sam verzije njene nalazila na svakom koraku, naročito one u kojima se šerbet kuva pa poliva preko (a ja nisam ljubitelj plivajućih slatkiša) pa je to kao ono kad se stalno spotičete o neki predmet.. i na kraju ga šutnete u neko ćoše. A iskreno, obožavam ovakve poslastice koje za fil imaju svetlo žuti krem, sličan krempiti. I baš sam je tako zamišljala. Kao krempitu.

No, uglavnom na naše planove utičnu razni spoljašnji činioci. Konkretno, ovaj moj plan da nemam ovu pitu u planu u dogledno vreme, poremetila je jedna Tina. Ona mi povremeno šalje slike nekih gurmanluka i tako me baca u "čalendž" što kaže ona jedna plava žena na Youtube. A "čalendž" protiv sopstvenih slabosti je zeznuta stvar.
I tako ja tada još, pre nekoliko nedelja, reših da je na njenom godišnjem odmoru obradujem receptom i sličicama fantastične Grčke pite i da joj uz to poželim sve neke fantastične stvari i radnje koje se na moru rade, kad evo ti nje, vratila se s odmora. 
Ovaj recept čučao je tako u folderu oko mesec dana, čekajući valjda neko morsko sunce da ga na slikama obasja.


Slatka grčka pita - recept:

Potrebni sastojci:

pakovanje kora za pitu
oko 100g maslaca

1l mleka
200g griza
130g šećera
3 vanilina
kašika maslaca

Opciono: grožđe ili neko drugo voće 

kašika šećera u prahu - za posipanje

Potreban pribor za rad:

Šerpa od 1,5 l
žica za mućenje
pleh za pečenje (otprilike 30x40)
četkica za premazivanje maslaca
kašika za raspoređivanje fila


Postupak izrade:

Mleko sam stavila da se skuva, pa kad je provrelo malo sam šerpu izmakla s ringle i smanjila temperarturu ringle na polovinu.
Dodala sam u mleko šećer i vanilin i promešala lagano. Zatim sam dodala i griz i nastavila da žicom sve lagano mešam. Griz se brzo kuva i postaje gust. Kuvala sam sve zajedno oko 7 minuta.
U vruć kuvani fil dodala sam kašiku maslaca i odmah izmakla s ringle. Promešala sam dobro da se maslac lepo sjedini s grizom.
Na taj način fil je bio spreman.
Ostavila sam ga da se ohladi do sobne temperature.

Pošto sam isplanirala da u polovinu ove pite ubacim sveže grožđe, dok se fil hladio ja sam pripremila grožđe tako što sam izvadila semenke iz zrna.
Za ovo nije potrebno više od jednog osrednjeg grozda.
Semenke sam vadila tako što presečem svako zrno uzduž na pola, otvorim ga i špicastim nožem izvadim seme. Zatim opet zaklopim zrno. Brzo ide sve ovo jer je grožđe prilično krupno. Vi ne morate da vadite semenke, ili uopšte ne morate ni da stavljate grožđe, ali ja ga imam trenutno dovoljno pa sam mogla da eksperimentišem.


Filovanje:

Otopila sam (na onoj mlakoj ringli na kojoj se kuvao griz) 100g maslaca.

Pakovanje kora sam podelila na grupe od po tri kore.


Svaku grupu kora sam formirala u jufku/rolat tako što sam ređala kore jednu preko druge, premazujući svaku koru otopljenim maslacem, a samo treću po rubu filovala kuvanim grizom. Uvila sam tako tri jufke/rolata.
Dakle, za ovu pitu upotrebila sam ukupno devet kora.

Poređane jufke sam u plehu odozgore premazala ostatkom maslaca i pekla oko 45 minuta na 180 stepeni rerne. Uvek prethodno (dok slažem pitu) ugrejem rernu.. tako iz navike, ali tako mi se i skraćuje vreme pečenja.

Pečenu i ohlađenu pitu posula sam šećerom u prahu.
Po izvornom receptu, kao i po većini recepata na koje sam nailazila, ova pita se posipa cimetom i šećerom u prahu.

Glavni utisak je da je ukus fantastičan. Naročito je fil božanstven.
Rado bih sledeći put korigovala količinu maslaca za premazivanje kora, jer mi nekako ukus maslaca dosta dominira.

Svim ljubiteljima slatkih pita, od srca preporučujem ovu poslasticu.
Tini hvala, jer da nije nje bilo sigurno ovo još ne bih probala da napravim.







Comments

Popular Posts